کشمش مویز و خواص آن

کشمش مویز و خواص آن

کشمش مویز و خواص آن

کشمش مویز و خواص آن – مویز نوعی خشکبار است که با خشک کردن انگوری خاص حاصل می‌شود. مویز نوعی کشمش است که از انگور شاهانی یا شانی تهیه می‌شود. کشمش بیشتر برای انگور خشکیدهٔ کوچک استعمال می‌شود و مویز درانواع انگورهایی با اندازه بزرگتر.

خواص و فواید مویز

سرشار از ویتامین‌های B, A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است. مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ می‌باشد. همچنین باید اشاره کرد که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه است. مویز از ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند.

 

دیگر فواید مویز

ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز از نوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خواص ضد سرطان و ضد آلزایمر است. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد. ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد. هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌شود.

 

مویز بهترین داروبرای خون

باید یادآوری شود که ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت شدن رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری کند. با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد. رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتر ی در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.

 

مویز برای تقویت قلب و معده

به طورکلی مویز درمان‌کننده بیماری‌های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای بیماران دیابتی بسیار مفید می‌باشد.مویز می‌تواند به تقویت معده کمک کند و برای افرادی که ناراحتی‌های گوارشی دارند مفید است از دیگر خواص مهم مویز می‌توان به اثرات ضد درد ضد باکتری و اثرات محافظت‌کنندگی از کبد قلب و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

 

مویز و سردرد

مصرف مویز همچنین از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند و موجب کاهش شدت درد آن می‌شود. و در باره مویز میتوان گفت که اگر مصرف این ماده غذایی در رژیم روزانه افراد قرار گیرد کمترین عارضه را در ایران شاهد خواهیم بود.

 

 

 

 

مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)

انرژی۱٬۲۵۲ کیلوژول (۲۹۹ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها۷۹٫۱۸ g
قندها۵۹٫۱۹ g
فیبر۳٫۷ g
چربی۰٫۴۶ g
پروتئین۳٫۰۷ g
ویتامین ب۱ (تیامین)۰٫۱۰۶ میلی‌گرم (۸٪)
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین)۰٫۱۲۵ میلی‌گرم (۸٪)
ویتامین ب۳ (نیاسین)۰٫۷۶۶ میلی‌گرم (۵٪)
پانتوتنیک اسید (ویتامین ب۵)۰٫۰۹۵ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین ب۶۰٫۱۷۴ میلی‌گرم (۱۳٪)
اسید فولیک (ویتامین ب۹)۵ میکروگرم (۱٪)
ویتامین C۲٫۳ میلی‌گرم (۴٪)
ویتامین E۰٫۱۲ میلی‌گرم (۱٪)
ویتامین K۳٫۵ میکروگرم (۳٪)
کلسیم۵۰ میلی‌گرم (۵٪)
آهن۱٫۸۸ میلی‌گرم (۱۵٪)
منیزیم۳۲ میلی‌گرم (۹٪)
منگنز۰٫۲۹۹ میلی‌گرم (۱۵٪)
فسفر۱۰۱ میلی‌گرم (۱۴٪)
پتاسیم۷۴۹ میلی‌گرم (۱۶٪)
سدیم۱۱ میلی‌گرم (۰٪)
روی۰٫۲۲ میلی‌گرم (۲٪)
فلورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

r
Translate|ترجمه