ارزش غذایی و خواص کشمش

ارزش غذایی و خواص کشمش

ارزش غذایی و خواص کشمش

ارزش غذایی و خواص کشمش –کشمش انگور خشک شده ای ‌است که سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه b است از طرفی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی پیشگیری می‌کند کشمش میوهٔ رسیده و خشک شده انگور است که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد .

خواص کشمش ونقش آن درسلات

کشمش همانند همه خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیرمعمول سلول‌ها جلوگیری می‌کند و موجب کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفید است مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند و موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، بدن را تقویت می‌کند، دهان را خوشبو می‌کند .

 

خواص دیگر کشمش

کشمش حاوی مقدار مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن است متخصصان تغذیه معتقدند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد همچنین فیبر زیاد در کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند در کنار آن پتاسیم را می‌توان نام برد که موجب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود و به میزان کافی در کشمش وجود دارد

 

دلیل مهم مصرف کشمش

مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند همچنین سلنیوم در کشمش برای پوست عالی است.

 

تارخچه کشمش

کشمش در ایران و مصر در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، تولید شده بود. کشمش در روم به عنوان جایزه برای افرادی که محل‌های عبادت را تزیین می‌کردند و برای برندگان مسابقات ورزشی استفاده می‌شد. کشاورزان در سراسر ایران از گونه‌های مختلف انگور و با روش‌های گوناگون انواع زیادی کشمش تولید می‌کنند که در آشپزی، آجیل کاربرد دارد.

 

 

 

 

مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)

انرژی۱٬۲۵۲ کیلوژول (۲۹۹ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها۷۹٫۱۸ g
قندها۵۹٫۱۹ g
فیبر۳٫۷ g
چربی۰٫۴۶ g
پروتئین۳٫۰۷ g
ویتامین ب۱ (تیامین)۰٫۱۰۶ میلی‌گرم (۸٪)
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین)۰٫۱۲۵ میلی‌گرم (۸٪)
ویتامین ب۳ (نیاسین)۰٫۷۶۶ میلی‌گرم (۵٪)
پانتوتنیک اسید (ویتامین ب۵)۰٫۰۹۵ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین ب۶۰٫۱۷۴ میلی‌گرم (۱۳٪)
اسید فولیک (ویتامین ب۹)۵ میکروگرم (۱٪)
ویتامین C۲٫۳ میلی‌گرم (۴٪)
ویتامین E۰٫۱۲ میلی‌گرم (۱٪)
ویتامین K۳٫۵ میکروگرم (۳٪)
کلسیم۵۰ میلی‌گرم (۵٪)
آهن۱٫۸۸ میلی‌گرم (۱۵٪)
منیزیم۳۲ میلی‌گرم (۹٪)
منگنز۰٫۲۹۹ میلی‌گرم (۱۵٪)
فسفر۱۰۱ میلی‌گرم (۱۴٪)
پتاسیم۷۴۹ میلی‌گرم (۱۶٪)
سدیم۱۱ میلی‌گرم (۰٪)
روی۰٫۲۲ میلی‌گرم (۲٪)
فلورید۲۳۳٫۹ µg

 

جدول ارزش غذایی به روایتی دیگر

نام ماده یا عنصرمقدار موجود در انگورمقدار موجود در کشمش
آب۸۱٫۶ گرم۲۴ گرم
هیدرات کربن۱۶٫۷ گرم۷۱٫۳ گرم
پروتئین۰٫۸ گرم۱٫۲ گرم
لیپید۰٫۴ گرم۰٫۵ گرم
فیبر۰٫۹ گرم
ویتامین B1۰٫۰۵ میلی گرم۰٫۱۵ میلی گرم
ویتامین B2۰٫۰۳ میلی گرم۰٫۰۸ میلی گرم
ویتامین C۴ میلی گرمناچیز
اسید مالیک۶۵۰ میلی گرمناچیز
سدیم۲ میلی گرم۳۰ میلی گرم
پتاسیم۲۵ میلی گرم۷۰۸ میلی گرم
کلسیم۱۷ میلی گرم۷۸ میلی گرم
منیزیم۷ میلی گرم۶ میلی گرم
آهن۰٫۶ میلی گرم۳٫۳ میلی گرم
فسفر۲۱ میلی گرم۱۲۹ میلی گرم
منگنز۰٫۰۷ میلی گرم
ویتامین K۰٫۰۲ میلی گرم
نیاسین (ویتامین B3)۰٫۱۹ میلی گرم
۰٫۰۵ میلی گرم
ویتامین B6۰٫۰۹ میلی گرم
فولات (ویتامین B9)۰٫۰۰۲ میلی گرم
روی۰٫۰۷ میلی گرم
انرژی۶۹ کیلو کالری۲۶۸ کیلو کالری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

r
Translate|ترجمه